Методичні рекомендації вчителя-логопеда для батьків дітей з особливими потребами

 

Методичні рекомендації вчителя-логопеда для батьків дітей з особливими потребами

Мовлення — це найважливіший засіб не лише спілкування, а й набуття знань. Достатній рівень розвитку мовлення є основою повноцінного психічного розвитку. За останні роки значно зросла кількість молодших школярів, які мають мовленнєві порушення. Діти з нормальним фізичним слухом та інтелектом, у яких порушена вимовна сторона мовлення й особливо фонематичний слух.

Щоб Ваша дитина змогла опанувати  всю складну систему української мови, їй  потрібна допомога не тільки фахівців (вчителя-логопеда, невролога, практичного психолога, дефектолога та ін), але і Ваша підтримка та увага. При правильному розумінні та відношенні батьків до мовного дефекту дитини, при активній участі мами і тата в процесі подолання мовного недоліку, фахівці набагато швидше домагаються таких довгоочікуваних слів, фраз, пропозицій з вуст дитини.

Отже,

v  регулярно виконуйте разом з дитиною артикуляційну гімнастику (перед дзеркалом 1-2 рази на день);

v  формуйте звукову культуру у вашої дитини («Як шумить вітер?», «Як сичить змія?» І т.д.);

v  озвучуйте якомога більше дій, дитини і своїх, в повсякденному житті («Одягаємо на праву ніжку, носочок», «Я беру сік, наливаю його в стакан» і т. д.);

v  по можливості не виконуйте прохання дитини, якщо вона висловлена ​​жестами, мімікою (попросіть озвучити як в неї це виходить);

v  перетворіть прогулянки дитини в захоплюючі подорожі, емоційно розповідайте їй про події на вулиці, просіть показати різні предмети( покажи мені «високе дерево, найнижче дерево, жовте листя»);

v  якщо дитина плутає, пропускає, спотворює склади в словах, допоможіть їй сформувати ритм власної мови (промовляйте важке слово по складах, за допомогою плескання і т.д.).

v  учіть дитину орієнтуватися у власному тілі. Стоячи разом з нею перед дзеркалом, показуйте і називайте: «Вгорі у нас голова, а внизу стопи; Ось права рука (нога, вухо, око), ось ліва» і т. д. (це необхідно для оволодіння читанням, письмом, математичними операціями коли дитина піде до школи).

Регулярно консультуйтеся з фахівцями з питань мовленнєвого розвитку Вашої дитини.

 

 

ЕТАПИ СТАНОВЛЕННЯ МОВИ ДИТИНИ

 

 Проблеми з мовою найчастіше починаються в 3-4 роки. До цього віку багато дітей вимовляють якісь слова неправильно і правильна мова налагоджується у дитини поступово. Але якщо після 3-4 років дитина як і раніше говорить неправильно, на це вже варто звернути увагу.

Вчитель-логопед радить у першу чергу при визначенні дефектів мовлення звертати увагу не на те, як дитина вимовляє ті чи інші слова, а на те, як вона будує словосполучення і фрази.

 1-1,5 року - дитина вчитися розуміти мову, пробує вимовляти окремі слова і склади, речення ще не говорить. У цей час з дитиною добре б займатися наслідувальними вправами: поцвірінькати, як пташка (пі-пі-пі), відтворити, як гуде машина (у-у-у), як біжить кінь (цок-цок) ...

 1,5-3 роки - у дитини вже сформувалася базова мова, з'являється певний словниковий запас, який поступово розширюється. На даному етапі відбувається виправлення звуків і формування вже грамотної мови, причому, не тільки у вимові слів, але і в правильній побудові фраз і речень.

 3-6 років - мова дитини ставати все яскравіше і багатше, з'являються більш складні речення, яскраві порівняння, прислівникові і дієприслівникові звороти. Дитина навчається в цьому віці читати і писати.

 

 

 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Конкурс "Святий Великдень"